Wednesday 13 March 2013

Pengumuman dan Iklan


Assalamualaikum

Ini rasanya first time saya berkumandang di radio ...eh buat pertama kali saya berbicara disini sejak blog ini dilahirkan pada awal February 2013. Kesemuanya ini wujud dengan 100% atas kekreatifan dan ketegasan anak sulong saya yang memaksa saya membuat blog. Malah semua foto yang dibagai-bagai dan ayat-ayat lawak yang ada adalah hasil nukilan DiDin (Mohamad Nor Aidil) yang sedang menunggu result SPM dengan penuh debaran. Doakan kejayaan anak saya ya

Sayugia dinyatakan disini bahawa kesemua  yang di post disini adalah :

  1. Hak milik 'aidilabakery'
  2. Foto adalah dari kek / biskut hasil tangan saya
  3. Resepi adalah dari kelas-kelas yang saya hadiri, yang dibeli maupun  yang dipelajari dari rakan-rakan FB, uncle google dan buku-buku rujukan 
  4. Kredit kepada blog Zuraini Alias Semanis Gula, Azlita Masam-masam Manis, Azie Kitchen, Fadzlina Fadzil, Daalia Abdul Lea Oven, Idashop, kak Pau (Datin yang super duper low profile yang saya kagumi Citra Klasik), blogHairul, How To Cook, Taste of Home .... (just to name a few)...banyak lagi tempat yang saya rajin singgah berjam-jam untuk mentelaah dan mendapatkan inspirasi
  5. Kebanyakkan cara dan foto2 boleh juga di rujuk dalam fb saya - search Raja Halida Raja Shahdan
  6. Resepi juga ada yang telah diolah mengikut pengalaman dan kepuasan diri saya la ha ha
  7. Bahawa tidak ada satu pun kek akan 'exactly' sama sebab semua kek / biskut disini adalah homemade tanpa menggunakan mesin, jadi agak2 la kan. Tapi yang pasti rasa insyallah sama sebab guna resepi yang tu saja
  8. Helpful Tips adalah hasil rujukan dan pengalaman yang saya ceduk dari banyak sumber
  9. Yang berminat untuk membeli / mengoder kek atau cookies atau apa sahaja seperti dalam post2 disini, sila pm atau whatapps 0133390202 
  10. Semua order yang diterima akan dianggap 'confirmed' selepas masuk 50% deposit (non returnable within 24hrs from date of pick-up) dan menerima confirmation message dari saya
  11. Akhir sekali, semua yang saya post disini sebenarnya adalah untuk memudahkan saya ketika mem'baking' supaya saya tidak lagi tergapai-gapai memikir which recipe I used the last time. Maklum resipi yang saya salin mau ada penuh 2 thumbdrive (jangan tanya berapa Gig ha ha ha...memang banyak!) tu tak kira yang saya simpan dalam Pinterest atau Pepperplate, My favorites ataupun My Recipe Box



Dari record status saya dapati ramai yang skodeng blog ini tapi satu comment pun saya tak terima. Jadi saya anggap semuanya ok la kot. Cuma....tak bestla jika tiada direct / indirect interaction antara kita . Sudi-sudilah memberi comment ya


Sekian wasalam

Raja Halida Raja Shahdan
aidilabakery.blogspot.com

Suami : Puzi Ahmad  (19/2)
Anak Sulong : Mohamad Nor Aidil 18th (7/11)
Anak Tengah : Nurul Adila 13 th (17/6)
Anak Bongsu : Mohamad Nor Adli 11th (2/10)  


No comments:

Post a Comment